Blatt Gruppen, tips til brosjyre, blogg

5 gode tips til en god brosjyre

Skal dere produsere ny brosjyre? Vi gir deg 5 gode tips til en vellykket brosjyre

1. Velg formål ? og vær trofast mot formålet
Skal brosjyren lages med tanke på en kampanje eller skal det være en ren brosjyre med firmainformasjon? En kampanjebrosjyre bør ikke ha for mange sider, kort og effektivt budskap på få sider mens en brosjyre med firmainformasjon kan være mer dyptgående og ha flere sider.

2. Skap gjenkjennelseseffekt!
Bruker ditt firma kun grønne og gule farger på andre trykksaker eller profileringsartikler, ja da MÅ du fortsette med grønne og gule farger i brosjyren for å skape en gjenkjennelseseffekt. Det samme gjelder andre elementer som ditt firma kan være kjent for f.eks har firmalogen et element i seg som du vet er godt gjenkjennelig hos dine kunder? Ja da kan det være en ide å bruke denne også grafisk i brosjyren som et gjennomgående element eller punkter i en liste.

3. Bruker fokusert innhold!
Skriv heller om «Hva kan vi hjelpe deg med» istedenfor hva vi vil si om oss selv.

4. Gi brosjyren din en tittel som fenger
Selv om du kanskje har laget en pen grafisk brosjyre så er kanskje ikke det nok til at noen velger å lese i den. Hva handler brosjyren din om, har du et spesielt produkt du ønsker å selge mer av ja da bør du lage en tittel som omhandler det.

5. Lag noe som folk ønsker å ta vare på
Tenk igjennom hva som gjør at du har tatt vare på de brosjyrene du har i hylla, hva var spesielt med dem. Lag noe unikt og av god kvalitet som kunden ønsker å ta vare på.






Les mer fra bloggen

Blatt Gruppen, grafiske virkemidler, blogg

Hvordan bruke de grafiske virkemidlene til å skape godt design?

For å skape god grafisk design bør vi bruke komposisjonsprinsippene, lær mer om de grafiske virkemidlene.

Les mer
Blatt Gruppen, profilprodukt med logo, blogg

Den perfekte reklamebæreren

Har du hørt uttrykket reklamebærer tidligere? Det er et ord vi bruker daglig i profileringsbransjen.

Les mer